Interview Vandaele Verzekeringen

Miniatuurvoorbeeld
Anneleen Vandaele

Gebruiksgemak en tijdwinst zorgen voor groei

Anneleen Vandaele nam in 2015 de zaak van haar ouders over en koos onmiddellijk voor de digitale weg. Haar ouders werkten nog met een zelfgeschreven pakket, maar deze manier van werken werd onhoudbaar en dus bekeek ze haar opties: “BRIOclassic was helemaal wat ik wou: volledig AssurMiFID-compliant, gebruiksvriendelijk en heel professioneel dankzij de klantenzone!”

Of ze nog zonder BRIO4YOU kan/wil? “Nee! Ik vind BRIOclassic meer dan zijn geld waard! Ik maak gewoon de vergelijking van een kleine meerkost voor informatica of een extra personeelslid en dan is de keuze voor mij snel gemaakt. Het gebruiksgemak en vooral de tijdwinst zijn super! Ik heb drie kleine kinderen en mijn man is net als ik zelfstandige; het is voor ons zó belangrijk om tijd efficiënt te gebruiken. Doordat ik veel werk en tijd uitspaar, kan ik trouwens blijven groeien!”

Maximale winst

Anneleen Vandaele probeert alle functionaliteiten maximaal te benutten. Ze zorgt er onder andere voor dat alle activiteiten worden geregistreerd in het activiteitenrapport en ze maakte heel wat standaardbrieven via de briefwisselingsmodule: “Hierin heb ik eerst wel wat tijd moeten investeren, maar nu haal ik de winst er dubbel en dik uit!”

Tijdwinst door papierarm werken

De tijdwinst die Anneleen Vandaele boekt, komt grotendeels door haar papierarme werkwijze. “Ik had het geluk dat het kantoor dat ik overnam niet zo groot was, het was dus doenbaar om over te stappen naar een digitale portefeuille. Het verleden behoud ik in papieren archieven, maar alle nieuwe toevoegingen worden ingescand en de dossiers van nieuwe klanten zijn volledig digitaal.”

Ze is er dan ook van overtuigd dat je als makelaar mee moet zijn met het digitale verhaal. “Ik weet niet hoe lang mijn ouders hun zaak nog overleefd zou hebben zonder een aan de digitalisering aangepast beheerpakket.”

100% fan van MyBroker

Vandaele Verzekeringen maakt ook ten volle gebruik van de MyBroker-klantenzone. “Ik ben echt 100% fan van MyBroker. De klantenzone toont dat je mee bent als makelaar. Ik ben ervan overtuigd dat zonder MyBroker, dus met de werkwijze van vroeger, ik een extra personeelslid zou nodig hebben, alleen al om alle stukken getekend te krijgen.” Vroeger zorgde dit voor heel wat administratieve rompslomp en opvolging, maar dankzij PortiSign on Mobile is dit kinderspel. “Met de MyBroker-app is het nu gemakkelijk, het volstaat immers de ondertekening via smartphone aan te vragen!” Voor belangrijke zaken blijft persoonlijk contact uiteraard noodzakelijk. “Maar voor kleine bijvoegsels hoeven we geen tijd te verliezen, mijn klanten niet en ik niet.”

Ze geeft elke nieuwe klant systematisch toegang tot MyBroker. Hierbij verkiest ze de persoonlijke aanpak boven de massa-activatie. “Ik installeer de app, registreer de klant en doorloop de app samen met hem. Een eerste keer ondertekenen, doen we ook samen.” Ze merkt weinig tot geen terughoudendheid bij haar klanten. “De meeste klanten staan er voor open, zelfs ouderen. Mijn opa is 89 en ook hij is er mee weg! Als hij het kan, dan kan iedereen het!” Bij zeventigplussers vraagt ze bij de ondertekening van de klantenfiche ook regelmatig om één van de kinderen een mandaat te verlenen voor het raadplegen van hun dossier via MyBroker. “Dit geeft mijn oudere klanten en hun kinderen vertrouwen dat hun dossier in goede handen is.”